Sztereotípiák vannak és lesznek. Ez nagymértékben igaz a reklámszakmában dolgozókra is. Ki ne ismerné a szétesett kreatívot, aki pár füvescigi után jó szlogeneket gyárt még a leggagyibb terméknek is, no persze nem úgy, mint az Auchan újság szerkesztői :D
Na meg ugye a grafikus, aki inkább művészlélek, és szívesen mereng, amikor éppen nem vért izzad túlórában és mindenfélét vizualizál és szidja a főnököt, hogy 2 óra alatt hogy csináljon meg egy plakátot a Cukroslé üdítőnek, ha még a tegnapi benzinkutas szórólapot sem csinálta meg.
No és az accountokról is megvan a véleménye sokaknak, akik inkább simulékonyak, az ügyfél érdekeit/akaratát tartják szem előtt, és ha az hülyeséget mond, akkor is inkább ráhagyják. Viszont a másik oldalon folyamatosan zaklatják a kreatívokat, hogy ez nem így van, ez úgy és legyél má' kész léccilécci!
Itt fűzöm hozzá, hogy sokszor van, hogy az ügyfél nagyon hülye. Bejött neki a biznisz, aztán azt hiszi, hogy ért a marketinghez. "Hát veszik ezt, akko' meg adjunk nekik weboldalt, amin fennvan, hogy mi mennyi és hol". És nekik nehéz megmagyarázni, hogy ma már nem elég. Online ügyfélszolgálat, FAQ, keresőoptimalizálás, plussz információk, kedvezmény stb..De neki elég a fapados, no meg a banneres hirdetés valami nagy portálon.
A kreatív igazgató vagy creative director is egykor kreatív volt, csak mára feljebb lépdelt és nem képes elfogadni, hogy másnak is lehetnek jó ötletei, így mindig konfliktusba keveredik a beosztottakkal.
Aztán persze ott van a menedzsment, akik éttermekbe járnak tárgyalni, este valami trendi helyen bebasznak és ismeretségeket kötnek, hátha meglesz a következő páciens, aki rászorul egy reklámkampányra.
No és persze mindenki az übertrendi Mac-eket használja. Ami nem rossz, viszont ugyanazért erősebb gépet is lehet venni stb...pro és kontra. A reklámosokat behülyítette a sznobmarketing. És ha egy reklámos válaszút elé kerül, akkor csakis Apple, és iPhone, mert a Gézának is az van, bár ő ajándékba kapta, meg hogy villogjon, de a Sziszi is vett, és nagyon jó, sőt twitterezni is lehet. Más nem is jó nekik.
És a reklámiparban tevékenykedő nőkről is van kialakult kép, két szóval: hülye sznobok. Ezt hallottam, ne engem kövezzetek meg. Vannak köztük jó fejek is.
De erről máskor, másképpen.
Utolsó kommentek