Sztereotípiák vannak és lesznek. Ez nagymértékben igaz a reklámszakmában dolgozókra is. Ki ne ismerné a szétesett kreatívot, aki pár füvescigi után jó szlogeneket gyárt még a leggagyibb terméknek is, no persze nem úgy, mint az Auchan újság szerkesztői :D

Na meg ugye a grafikus, aki inkább művészlélek, és szívesen mereng, amikor éppen nem vért izzad túlórában és mindenfélét vizualizál és szidja a főnököt, hogy 2 óra alatt hogy csináljon meg egy plakátot a Cukroslé üdítőnek, ha még a tegnapi benzinkutas szórólapot sem csinálta meg.

No és az accountokról is megvan a véleménye sokaknak, akik inkább simulékonyak,  az ügyfél érdekeit/akaratát tartják szem előtt, és ha az hülyeséget mond, akkor is inkább ráhagyják. Viszont a másik oldalon folyamatosan zaklatják a kreatívokat, hogy ez nem így van, ez úgy és legyél má' kész léccilécci!

Itt fűzöm hozzá, hogy sokszor van, hogy az ügyfél nagyon hülye. Bejött neki a biznisz, aztán azt hiszi, hogy ért a marketinghez. "Hát veszik ezt, akko' meg adjunk nekik weboldalt, amin fennvan, hogy mi mennyi és hol". És nekik nehéz megmagyarázni, hogy ma már nem elég. Online ügyfélszolgálat, FAQ, keresőoptimalizálás, plussz információk, kedvezmény stb..De neki elég a fapados, no meg a banneres hirdetés valami nagy portálon.

A kreatív igazgató vagy creative director is egykor kreatív volt, csak mára feljebb lépdelt és nem képes elfogadni, hogy másnak is lehetnek jó ötletei, így mindig konfliktusba keveredik a beosztottakkal.

Aztán persze ott van a menedzsment, akik éttermekbe járnak tárgyalni, este valami trendi helyen bebasznak és ismeretségeket kötnek, hátha meglesz a következő páciens, aki rászorul egy reklámkampányra.

No és persze mindenki az übertrendi Mac-eket használja. Ami nem rossz, viszont ugyanazért erősebb gépet is lehet venni stb...pro és kontra. A reklámosokat behülyítette a sznobmarketing. És ha egy reklámos válaszút elé kerül, akkor csakis Apple, és iPhone, mert a Gézának is az van, bár ő ajándékba kapta, meg hogy villogjon, de a Sziszi is vett, és nagyon jó, sőt twitterezni is lehet. Más nem is jó nekik.

És a reklámiparban tevékenykedő nőkről is van kialakult kép, két szóval: hülye sznobok. Ezt hallottam, ne engem kövezzetek meg. Vannak köztük jó fejek is.

De erről máskor, másképpen.
 

Szerző: Reklámos  2009.11.26. 17:26 21 komment

Címkék: reklám kreatívügynökség

A bejegyzés trackback címe:

https://reklamos.blog.hu/api/trackback/id/tr791554374

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2009.11.27. 09:21:40

Mac-es őrülteket én sem vágom. Leginkább az nem tetszik a gépekben, hogy nem lehet beléjük nyúlni :)
Elhülyülés extra áron.

enba 2009.11.27. 09:22:17

grafikára a makk jóval jobb azért, mint a pc, ezt ne felejtsük ki.

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2009.11.27. 09:32:07

Emlékszem, még a Corel bemutatónál 15 éve valóban ez volt a duma. Ne tudott volna azóta a PC felzárkózni?

feketerosseb (törölt) 2009.11.27. 09:34:23

OFF

@Krajcs: minek akarnék én belenyúlni egy mac-be? Nem akarok. Autóba se akarok belenyúlni.
Mindkettőt azért vettem meg, hogy a következő cirka 3 évben jó legyen. Autóba és macbe szerelő nyúl.

ON

Egyébként ez is maga egy jó sztereotípia: csak sznobmarketinget kajálók vesznek mac-et.

De kihagytad azt az accountost, aki a világot öszehazudja az ügyfélnek, majd nem teljesít szinte semmit, az sem úgy és nem időre.

Darquebus 2009.11.27. 09:46:45

mac amúgy is tipikusan elhülyült ááámerikai júzereknek lett kitalálva...

az meg hogy jobb grafikára??? hahaha ne röhögtessenek má'... szebb a piros a képernyőn? vagy helyettem találja ki mit kell rajzolni?
annyi pénzért olyan pct lehet építeni, ami 3x körbefutja azt a szarkupacot.

EvilHedgehog 2009.11.27. 09:50:47

@feketerosseb: Mert egy RAM bővítéshez meg egy HDD cseréhez PhD kell....

Brazil · http://brazilportfolio.uw.hu/ 2009.11.27. 10:00:36

A sztereotipiák hasznosak, egyszerübb lesz tőlük a világ. Üdv mindenkinek!
- 1 betépett mac-es kreatív

forgodssake 2009.11.27. 10:15:49

12 evig a relamszakmaban dolgoztam( most mar mas teruleten van sajat cegem 4 eve) de a sznop picsas key account m a beszivott copywriter, es az ezekhez parosulo tokeletesen idiota ugyfel meseje igaz volt meg 2005 ben. na persze voltak kivetelek. KIVETELEK. Ez nem sztereotipia, 12 ev tapasztalata...
A vilag csodaja, hogy mukodik a reklamszakma( ugy ahogy) es valoszinuneg tartom h a hulye ugyfel kiegyensulyozza a beszivott kreativok es az ubersznop picsak iranyat igy nem mindig lathato a hulyeseg eredmenykent.
Egyebkent szerintem sokkal erdekesebb lenne a magyarorszagon elkovetett reklamlopasokbol osszeallitani egy postot. mint a geszti fele lotto otos szemledi andras videoblogos reklam anno( ami tokeletes masolata egy francia reklamnak ami szinten lottot reklamozott( vagy eppen az rtl most kampanya ami egy az egyben hasznalja a szinten most futo bet n win kommunikaciojat. peldabol boven akad egyebkent. a gesztis szemledi, annyira pofatlan volt h meg inditani is akartak cannes-i reklamfilmfesztivalon, de lopas miatt kizartak oket.

de az is lehet h 38 evesen en mar tul oreg vagyok es nem volt lopas egyiksem.

BloodyMary 2009.11.27. 10:30:41

Reklámos, sokat kell még tanulnod, hogy jó reklámos legyél. Az art direktor még ma is kreatív, nem csak valaha volt, ő a reklám vizuális részéért felelős szakember, míg főnöke a kreatív igazgató - creative director, aki nem keverendő össze az art directorral. Talán nézz meg egy ügynökséget belülről!

Bambano 2009.11.27. 10:59:54

@forgodssake: ahhoz már tényleg bazira sokat kell lopni, mert magától nem jönne rá az ember, hogy egy lottónyertest ráültessen egy kishajóra és beszóljon kettőt a barátjának... ehhez tényleg kokó kell meg bátor nyúlás...

@enba: lássuk csak, milyen hardver is a mac: csak nem pc?? jééé, tökugyanaz a vas, csak kis platina meg arany van még mellécsomagolva (legalábbis az árcédulából erre kell következtetni...)

nettó marhaság mindkét hsz.

GrenAbla 2009.11.27. 11:18:44

Nem lenne gond a reklámokkal, ha nem lennének szarok és/vagy nem tolnák őket a lustább emberek arcába.

Lopicy 2009.11.27. 11:19:28

Hihh. Au**an kidobós reklám"újság". Amikor jött a marketinges főgóré a nők csak azt nem mondták neki hogy ***** gyere a tárgyalóba a kávé mellé jár neked még valami, hogy továbbra is belőled élhessen a cég. Meg volt egy hippi kinézetű - szintén maccel rohangálós reklámfilmesük, akit megvett a matáv hogy az ő reklámukban felhasznált nőt használja fel az au. reklámban is. Ő meg persze megideologizálta hogy ezt így csinálják máshol is. Szóval az au. fizetett egy teljesen ingyen matávos reklámot, mert a nőről mindenkinek az ugrott be egyből. :))))

misbelief · http://tevhit.blog.hu 2009.11.27. 11:22:22

Sok "marketingszakember" egy teljes, sikeres pályafutást végig tud csinálni az alábbi promóciók időről időre történő megvalósításával:

1. Hozzá kell celofánozni valami felesleges, 50 forintos dolgot a termékhez, hogy vigyék, mint a cukrot.

2. Nyereményjátékok:
Össze kell gyűjteni X db kódot/kupakot/címkét stb.

Zsuuli (törölt) 2009.11.27. 11:22:44

mac: nincs kábelrengeteg, halk, normális monitor, szép. de biztos csak azért szeretem, mert egy sznob grafikus picsa vagyok, aki hisztizik ha 2 óra alatt kell összedobni egy komplett arclatot. :P

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2009.11.27. 11:33:54

Mivel te egy hölgy vagy, rád nem vonatkozik, viszont a Mac-szerető uraknak van egy rossz hírem:

imagechan.com/img/images/gay%20test.jpeg

:D

"Can't Stop The Signal..." 2009.11.27. 11:34:21

@Bambano: hááát én ezt nem mondanám így......mármint hogy ugyan az. én nem használok mac-et. Talán annyi a különbség, ha nem értesz hozzá akkor azt tudod hogy össze van rakva, ha meg te rakod össze az eladó ott b.sz át ahol lehet.Legegyszerűbb példa a RAM. 2 külön gyártó ugyan olyan mérető RAMja más időzítésekkel fut..............és ha nem ismered az alkatrész tulajdonságait csak tágranyílt kerek szemekkel nézed a hibákat amiket olykor vét hogy ezt most mé?

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.11.27. 11:41:22

régen, ahol dolgoztam, mindenki windows használt, de aztán a főnök kitalálta, hogy ez az új módi, és vett egy mac-et. Nem számít,hogy egyik grafikus se ért hozzá, és semmilyen progit nem vett rá nekik, azért macvette.
Mikor eljöttem, egy éve volt mac a mac. Talán egyszer, ha be volt kapcsolva. Macérte:D

EvilHedgehog 2009.11.27. 11:47:24

@Kanazawa: jah kérem...hát utána kell nézni...

Mellesleg az alaplap nem köti ki milyen időzítéssel használd a ramot (át is állíthatod lassabbra) szóval abból eredő hibád nem lehet.

forgodssake 2009.11.27. 11:53:02

@Bambano:

szovegertelmezes kettes.
a hozzaszolasomban nem volt osszefugges a szivas es a lopas kozott, ezt mar csak te haluztad bele...

Egyebkent meg hogy egesz veletlenul pont ugyanaz a videoblog otlet jutott eszukbe, hogy megnnyeri a lottot es igy a tv n keresztul uzen az otthonmaradottaknak, ( amikor is a videoblog meg hirbol sem volt ismert...)
nyilvan fatalis veletlen.

Akció-Nxs - az ismerõs Szemlédi

[2005.05.25. 15:28]

A zsûri sem a Kreatív Reklámversenyen, sem az RMB Awardson nem pontozta a &bdqu
o;szemlédis” reklámszpotot, mert a kreatívötlete egy francia lottórekláméhoz hasonlít.

capo|sfu · http://www.sixfeetunder.hu 2009.11.27. 14:33:06

"mint a geszti fele lotto otos szemledi andras videoblogos reklam anno"

Ugyan mondjon már valaki egy ötletet tőle amit nem lopott. A vicc az volt amikor az ARC plakát versenyét is lopott plakáttal hirdette. Eszik a szart az emberek az biztos.

Reklámos 2009.11.28. 03:34:18

@BloodyMary: Igazad van, elírás volt. Javítva
süti beállítások módosítása